ابعاد رابیتس استاندارد

ابعاد رابیتس استاندارد نژده

راویز گالوانیزه

ابعاد رابیتس به صورت استاندارد که مورد استفاده شرکت رابیتس نژده جهت تولید قرار می گیرد پس از انجام عملیات کشش ۲۴۰*۶۰ سانتیمتر خواهد بود.

ابعاد رابیتس استاندارد تعریف شده جهت تولید در ایران طول ۲۴۰ و عرض ۶۰ سانتیمتر می باشد. بر اساس این ابعاد مساحت ۱۴۴۰۰ سانتیمتر مربع که معادل ۱٫۴۴ متر مربع می باشد پوشش داده می شود.



ابعاد رابیتس

محاسبه میزان مصرف رابیتس در پروژه

ساده ترین راه حل برای محاسبه میزان مصرف رابیتس در یک پروژه بر اساس ابعاد رابیتس و مساحت است. همانطور که اشاره شد هر ورق رابیتس گالوانیزه تولید شده مساحت ۱٫۴۴ متر مربع خواهد داشت (به صوت تقریبی این عدد را ۱٫۴ در نظر می گیریم). حالا برای اینکه بتوان مقدار مورد نیاز را محاسبه کرد کافی است مساحت رابیتس کاری را برآورد نمود و عدد آن را به ۱٫۴ تقسیم نمود.

به عنوان مثال : اگر حجم رابیتس کاری سقف یک پروژه ۴۲۰ متر مربع باشد، آنگاه ۴۲۰ تقسیم بر ۱٫۴ مساوی خواهد بود با ۳۰۰٫ یعنی تعداد ۳۰۰ برگ باید خریداری گردد. به این عدد به دست آمده باید ضریب اطمینان بابت همپوشانی نیز تقریبا ۵-۸ درصد افزوده گردد..


بیشتر بخوانید

ابعاد غیر استاندارد رابیتس نژده

رابیتس ایران

تغییر ابعاد رابیتس و کشش در عرض 65 در 70 امکان پذیر است اما در اثر این کشش فاصله بین شبکه ها بیشتر خواهد شد و کشش بیش از حد استاندارد تحمل گسیختگی رابیتس را کاهش میدهد و در نتیجه استقامت آن کم می شود.

برای حل این مشکل می بایست از یک نوع قالب مخصوص استفاده کنیم و یا ضخامت ورقه ای که انتخاب کردیم را بیشتر نماییم.

همچنین طراحی و تولید با عرض 65 cm فقط برای سفارشات حداقل 20 تن صورت می گیرد. قیمت رابیتس در ابعاد و وزن های متعدد و با توجه به قیمت ورق گالوانیزه متغییر می باشد.


ابعاد رابیتس استاندارد ۲۴۰*۶۰ سانتیمتر می باشد. رابیتس نژده تولید کننده انواع رابیتس ۱۳ ستون سه چشمه در اوزان مختلف با بالاترین کیفیت در ایران می باشد.

ابعاد رابیتس استاندارد ۱۳ ستون در ایران:

استاندارد در نظر گرفته شده برای وزن های مختلف رابیتس در ایران همان گونه که اشاره گردید ۲۴۰*۶۰ سانتیمتر می باشد. بر اساس این ابعاد مساحت تحت پوشش هر برگ رابیتس ۱۴۴ سانتیمتر مربع معادل ۱٫۴۴ متر مربع می باشد. برای هم پوشانی رابیتس میزان ۵٪ هم پوشانی در نظر باید گرفته شود که بر این مبنا حدودا مساحت رابیتس را باید ۱٫۳۷ متر مربع در نظر گرفت یا بر همان مبنا ۱۴۴ سانتیمتر مربع محاسبه و در نهایت ۵٪ به تعداد برآورد شده اضافه کرد. ابعاد دیگری نیز در صنعت تولید رابیتس مورد استفاده قرار گرفته است. هر چند این ابعاد به لحاظ استاندارد تعریف شده مورد قبول نمی باشند ولی این ابعاد در تولید مورد توجه واقع شده است. علت اصلی این توجه مثل همیشه به قیمت تمام شده محصول مرتبط می گردد، ولی آیا این کاهش قیمت ظاهری مقرون به صرفه است یا خیر؟

ارتباط ابعاد و قیمت رابیتس با یکدیگر:

رابیتس بر اساس وزن آن قیمت گذاری می گردد. معرفی و درخواست خرید رابیتس و رابیز و راویز نیز به همین صورت است. به عنوان مثال رابیتس ۹۰۰ گرمی که از جمله رابیتس های پر مصرف می باشد در نظر می گیریم. در ابعاد استاندارد تعریف شده ۲۴۰*۶۰ سانتیمتر وزن رابیتس باید ۹۲۰ گرم باشد. زمانیکه ابعاد رابیتس کوچکتر می شود چه اتفاقی می افتد و رابطه آن با وزن به چه صورت خواهد بود؟ به عنوان مثال ابعاد ۲۲۰*۶۰ سانتیمتر را در نظر می گیریم. در این صورت رابیتس ۹۲۰ گرمی با طول ۲۲۰ سانتیمتر معادل رابیتس ۱۰۰۰ گرمی با طول ۲۴۰ سانتیمتر است.

اگر چه به ظاهر رابیتس با وزن ۹۲۰ گرمی خریداری شده ولی عدم توجه به ابعاد سبب این موضوع می شود که شما عملا هزینه رابیتس با وزن بیشتر را پرداخت کنید بدون اینکه متوجه این موضوع باشید و در ظاهر امر و قیمت پرداختی از این موضوع که رابیتس ۹۲۰ گرمی خود را با قیمت ارزانتر خریداری کرده اید خوشحال باشید.

۱۳ ستون گالوانیزه ۳چشمه ۹۰۰ گرمی راویز رابیز سقف آشپزخانه پذیرایی ابعاد قیمت خرید فروش

تاثیر ضخامت بر قیمت و نتیجه گیری بر ابعاد راویز:

هر اندازه ضخامت ورق گالوانیزه بالاتر باشد قیمت آن در بازار ارزان تر هست. این قانون در رابیتس تولید شده تکرار می شود. یعنی در تناسب با وزن و قیمت هر اندازه وزن رابیتس بالاتر برود درصد افزایش قیمت آن کمتر هست. در اینجا برای روشن شدن موضوع به یک مثال اشاره می کنیم. فرض نمایید رابیتس ۸۲۰ گرمی قیمت فروش آن ۲۸۰۰۰ تومان باشد. در صورتیکه نسبت مساوی وزن و قیمت رعایت شود رابیتس ۹۰۰ گرمی می بایست با قیمت ۳۰۷۰۰ تومان عرضه گردد، ولی عملا قیمت فروش از این مبلغ پایینتر هست و حداقل ۱۰۰۰ تومان ارزانتر می باشد یعنی حداکثر به قیمت ۲۹۷۰۰ می باشد. حدودا می توان گفت ۴٪ رابیتس با وزن بالاتر ارزان تر می باشد.

این تفاوت قیمت برای رابیتس های با وزن بالاتر بیشتر است و تا ۸٪ متصور می باشد. با این مثال به خوبی مشخص است که در خرید رابیتس با ابعاد کوتاهتر ۴-۸ ٪ خریدار متضرر می شود.

جهت خرید انواع رابیتس ۱۳ ستون و کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان آماده پاسخگویی می باشند.


راه های ارتباطی با ما:
مشاوره و خرید: ۹۸۰۰ ۷۲۸ ۰۹۱۱ اسفندیاری
واتساپ: ۹۸۰۰ ۷۲۸ ۰۹۱۱
واحد مدیریت: ۲۴۹۵ ۰۵۱ ۰۹۱۲